WOODEN DUMMY

THE ORIGIN AND THE ART OF PRACTICING ON THE WOODEN DUMMY 

WOODEN DUMMY MOVEMENTS

ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ WOODEN DUMMY

Πριν 300 χρόνια, στο ναό των Shaolin του νότου, όπως λέγεται υπήρχε ένας μακρύς διάδρομος που ονομάζονταν “Διάδρομος του Θανάτου”!

Αυτός ο στενός και σκοτεινός διάδρομος ήταν γεμάτος με 108 αρθρωτά και οπλισμένα ξύλινα ανδρείκελα. Ήταν η τελευταία δοκιμασία που έπρεπε να περάσουν οι πολεμιστές μοναχοί προτού τους επιτραπεί να φύγουν από το ναό για να ενωθούν με τον έξω κόσμο. Οι δόκιμοι μοναχοί έπρεπε να κάνουν μια τεχνική σε κάθε ένα από τα ξύλινα ανδρείκελα, ενώ προχωρούσαν στο διάδρομο που ήταν γεμάτος παγίδες.

Μόλις έφτασαν στο τέλος, έπρεπε να σηκώσουν με τα χέρια τους και από την θέση ιππασίας, ένα πολύ βαρύ καζάνι γεμάτο με μέλη το οποίο έβραζε. Από το κάψιμο έμενε το αποτύπωμα ενός δράκου και μιας τίγρης στα χέρια τους και τα σημάδια έμεναν για το υπόλοιπο της ζωής τους. Μόλις το καζάνι μετακινούνταν, ένα μοχλικό σύστημα ενεργοποιούσε το άνοιγμα μιας μυστικής πόρτας επιτρέποντάς έτσι τους μοναχούς να βγουν έξω και να εγκαταλείψουν το ναό προκειμένου να ενωθούν με τον έξω κόσμο.

Μετά την καταστροφή του νότιου ναού Silum το 1768, οι πέντε Δάσκαλοι του ναού έφυγαν. Οι ξύλινες κούκλες κάηκαν μαζί με τον Ναο. Αυτοί οι 5 Δάσκαλοι, οι Gee Sin, Miao Hin, Fung do Tak, Pak Mei και Ng Mui (η μόνη γυναίκα) ήταν οι ιδρυτές του συστήματος . Για πρακτικούς λόγους, συμπύκνωσαν τις τεχνικές και των 108 ομοιωμάτων σε μια ξύλινη κούκλα.

Εξελίχθηκε αργότερα από τον Ip Man που έκανε και τις τελευταίες τροποποιήσεις αφαιρώντας τις επαναλήψεις στα αριστερά και στα δεξιά, διαιρώντας το Wooden Dummy σε δύο μέρη.

Παραδοσιακά στην Κίνα, οι φόρμες του Wooden Dummy επαναλήφθηκαν στα αριστερά, έπειτα στα δεξιά και έπειτα ξανά στα αριστερά. Οι διάφοροι Δάσκαλοι που επιθυμούσαν να διευκολύνουν τη μετάδοση των στιλ τους, αφαίρεσαν σταδιακά τις επαναλήψεις και περιλάμβαναν διαφορετικές παραλλαγές στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υπάρχουν σήμερα δύο πολύ διαφορετικές φόρμες στην ξύλινη κούκλα. Μία με τις 108 κινήσεις και μία με τις 116.

Παραμένει ακόμα το χάσμα των σχολών αν οι κινήσεις της ξύλινης κούκλας είναι μεταξύ 108 ή 116 στην Κίνα υπάρχουν πολλές σχολές  που χρησιμοποιούν την ξύλινη κούκλα τα μοντέλα των οποίων διαφέρουν μεταξύ τους ανάλογα με στιλ της πολεμικής τέχνης, τον τρόπου και τις ανάγκες του καθενός.

Μετά το θάνατο του σπουδαίου Grand Master Ip Man, έχουν προκύψει πολλές συγκρούσεις στις σχολές . Οι κάθε σχολή διεκδικεί ότι αυτή ξέρουν ποια είναι η “πρωτότυπη μορφή” εξάσκησης στην ξύλινη κούκλα.

Tα μέρη στο Wooden Dummy διαιρούνται σε 12 μέρη

  1. Entry from the left stand
  2. Three stand changes left Entry with a change of front stand
  3. Three Pak Sao
  4. Three low Bong Sao
  5. Right Hand Jut Sao
  6. Left-Hand Jut Sao
  7. Three changes Tan Sao Garn Sao
  8. Three changes to Kan Sao
  9. Bong Sao
  10. Three changes in Gam Sao
  11. Three changes in Quan Sao
  12. Four Bil Sao

Θέση προσοχής | Χαιρετισμός 

Κάθε μέρος της φόρμας αποτελείται από 10 κινήσεις οι οποίες εκτελούνται σαν παραλλαγή από την αριστερή και την δεξιά πλευρά. Επομένως, υπάρχουν και δύο εφαρμογές της φόρμας μέσα σε μια.

Καθώς οι παραλλαγές είναι διαφορετικές στα αριστερά και στα δεξιά, ο μαθητής θα πρέπει να εξασκήσει τις παραλλαγές στη δεξιά πλευρά και στη συνέχεια να τις αναπαράγει και την αριστερή πλευρά και αντιστρόφως. Επιπλέον, κάθε μέρος της φόρμας μπορεί να απομονωθεί και να λειτουργήσει ανεξάρτητα. Κάθε τεχνική μπορεί να συνδυαστεί με μια άλλη, δίνοντας έτσι ένα πλήθος συνδυασμών.

Επιπλέον, η δομή κάθε τμήματος της φόρμας (σε τμήματα 10 κινήσεων) είναι συχνά σύνθεση 3 κινήσεων Χ 3 + την τεχνική κλεισίματος. Η ιδέα  τριών τεχνικών  συνδέεται με τη χρήση του Dim Mak (η τέχνη της επίθεσης σε ζωτικά σημεία). Πράγματι, αυτή η επιστήμη δείχνει ότι η χημεία του σώματος και το διάγραμμα των ζωτικών σημείων αντιδρούν στην διαδοχή τριών χτυπημάτων με πολύ ακριβή σειρά.

Αυτοί οι στόχοι, όταν χτυπηθούν με τη σωστή σειρά και με την ανάλογη πίεση, προκαλούν ριζικές αλλαγές στη ροή του αίματος, “μπλοκάρισμα της αρτηρίας”

Στιγμιαία τροποποιεί, την ροή του αίματος της αρτηρίας που χτυπήθηκε. Αυτή η σειρά των χτυπημάτων μπορεί να κάνει τον αντίπαλο να λιποθυμήσει ή να τραυματισθεί σοβαρά (εσωτερικούς τραυματισμούς, καρδιακή ανακοπή κ.λπ.).

Αυτή η επιστήμη έχει χαθεί με τους αιώνες και σήμερα υπάρχουν πολύ λίγοι δάσκαλοι που κατέχουν την γνώση του Dim Mak. Η δυσκολία στην εφαρμογή αυτής της τέχνης οφείλεται στην τέλεια γνώση της κινεζικής ιατρικής και βελονισμού.

ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ

Η προπόνηση στην ξύλινη κούκλα βελτιώνει τον συγχρονισμό, την ταχύτητα της κίνησης, τη δύναμη και την ακρίβεια των κτυπημάτων, την κινητικότητα του σώματος, τον συντονισμό χεριών και ποδιών, τα αντανακλαστικά (οπτικά και επαφής), τη σκληρότητα των χεριών και των ποδιών και τη ροή της κίνησης.

Η προπόνηση με την ξύλινη κούκλα συμπληρώνει την κανονική προπόνηση. Όλες οι τεχνικές μάχης είναι προσαρμοσμένες για την ξύλινη κούκλα.

Είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζουμε την ακριβή κατεύθυνση στην οποία βρίσκεται το σώμα, πώς και πότε να εφαρμόσουμε τη δύναμη ενώ εκτελούμε την τεχνική και να καταλάβουμε το νόημα πίσω από καθεμία από τις κινήσεις και την ακολουθία τους.

 Wooden Dummy
s2Member®

Pin It on Pinterest

Share This